tirsdag 21. mars 2017

Mine vaksiner

Langpannekaker er suverene til større selskaper eller andre arrangementer. Hva med å overraske dine naboer neste gang gata arrangerer . Sjekk ut oppskriften her på bloggen Mat på bordet og lag den du og! En skulle ikke tro at sure sitroner gjør seg så godt i kaker.


Men en saftig sitronkake er noe av det beste jeg kan få servert til kaffekoppen.

En syrlig og deilig sitronkake er en klassisk formkake perfekt til familieselskapet. Server kaken som den er eller med en skje vaniljeis ved siden av. Sitronkake med blåbær er min absolutte favorittkake for tiden. Den er saftig , søt og syrlig på samme tid – og supergod!


Frisk og god søtsak til kaffen - som nytes like godt ved peisen mens høststormene uler som til sommerlige landturer. Litt lenger ned på siden ser du hvordan jeg lager mønsteret. Jeg er veldig glad i smaken av sitron og dette er en ypperlig kake å lage i stand hvis du ønsker det noe godt til . En nydelig frisk kake toppet med.

Her har vi i samlet gode og saftige varianter av klassiske langpannekaker. Det endte med en supergod og saftig sitronkake som falt i smak hos de fleste, og jeg har gledet meg til å få dele oppskriften med dere! Her er en saftig og glutenfri variant med . Når du bruker marsipan i kakerøren får du en saftigere kake.


Men da må marsipanen inneholde mye mandler. Lise Finckenhagen lager sitronkaken i en . Kaken har god holdbarhet og kan laget i forveien. En mer saftig sitronkake skal du lete lenge . Sånn gammeldags formkake. Da blir det mer kake til oss.


Siden kaken er så saftig , holder den seg fint et par . Myk og saftig sitronkake , med frisk og syrlig smak av sitroner. For å gjøre kaken supersaftig, heller jeg en sukkerlake over sitronkaken med en . Jeg får mer og mer sansen for en saftig sitronkake. Spesielt etter jeg begynte pimpe dem med eteriske oljer.


Av Aase Dotterud Foto: Synøve Dreyer. Kokos og sitron er en herlig smakskombinasjon.

Saftig og frisk kake med smak av kokos. En enkel kake å bake som smaker forfriskende godt. Sitron en god kontrast til sommerens søte deilige . En saftig sitronkake toppet med en fløyelsmyk sitronkrem og fluff. En gutt som sluttet på jobben min tok med denne kaken på sin siste arbeidsdag. Damer i alle aldre ble grådig imponerte, herunder meg.


Rør det hele til en glatt deig. Dette er en usedvanlig . Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Med kremost får du ekstra saftig og god kakebunn som alle vil elske.


Plutten og jeg har konvertert den til sitronkake, med stort hell! Denne Pinnen ble oppdaget av May Lillan. Hvordan kan man si nei til et stykke blåbærpai?


De saftige bærene og den litt bitre ettersmaken er rett og slett himmelsk. Innlegg om sitronkake skrevet av HegeSlet. Kaken er saftig og mumsete fordi du dynker den med sukker og sitrosaftlake når kaken fremdeles er varm. Formkaker må absolutt på banen igjen for det er så vanvittig .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Популярные сообщения