mandag 21. mars 2016

Heklespråk

I hekleoppskrifter brukes det svært mange forkortelser når ulike masker omtales. I denne ordlisten finner du tekniske begreper som brukes i våre oppskrifter på forskjellige språk. Ikke enkelt å skulle oversette ei oppskrift på heklespråk når jeg ikke hekler selv og ikke kan dette språket.


Skjønner vel lite nok av å lese ei . Og strikker jeg noe fra en engelsk tutorial eller mønster, må jeg dobbeltsjekke, for det er forskjell på amerikansk og britisk heklespråk. Det blir vifter rundt. Heklespråket er likt over hele verden. Kan du lese et heklediagram, . Jeg har veldig lyst til å hekle et slikt men sliter med amerikansk heklespråk. Er det en mulighet for at du har oversatt oppskrifta til norsk?


De har en ordliste på nettstedet, men jeg savner en liten forklaring på hva ordene betyr. Jeg er litt ustø i heklespråket forstår jeg. Har bare ett stort problem, jeg forstår ikke oppskriftene eller heklespråket :( Veldig fin blogg du har :) SvarSlett. I will try to translate this to English.


Derfor har eg - i tilfelle det er fleire som vil prøve seg på dette - knota ned på mitt eige heklespråk korleis eg har gjort det. Synes heklespråk er vanskelig nok på norsk, men enda verre på engelsk :-) En dag kommer nok venninnene mine til å grue seg til å få meg på . Jeg strevde i mange år for å skjønne heklespråket. Dette er mitt forsøk på å forklare det på skrevet heklespråk. Kanskje dette er til hjelp for flere. Art med ting man gjør ilag = ALONG.


Please let me know if something is difficult to understand. Så nye luftmasker, fester det i annenhvert . Den samme forkortelsen . Skal vist være mulig å ha opp til 2masker på rundpinnene under (vet ikke hva de heter på heklespråk ). Blir gøy å få testet dette. Heklet to, for å øve mer på å tyde oppskriften alene, men måtte få litt hjelp her også, så kan ikke si jeg har lært meg det, men dette heklespråket. Her er den aller første ruta vår!


Heldige du som er flerspråklig;) Jeg har ennå ikke begitt meg ut i det engelske strikke- eller heklespråket man finner på Ravelry, men dukker . Stavmasken med et kast på nåla. Samtalen gikk på tysk, og jeg fikk kjørt meg språklig. Men strikke-og heklespråk i praksis går jo helt fint. Vi bladde gjennom mange bøker og viste hverandre ting . Folksomt på nest siste åpningsdag.


French Mini Peacock Feather. Daisy Flower Pattern ~ Talking Crocheted. Chaussons suivez la ligne jaune Tour de cou Petit Nuage Poupée au crochet. African Flower Hexagon Crochet Tutorial.


Hmm ikke kan jeg hekle og ikke forstår jeg heklespråket. Men sier som Pippi, dette kan jeg ikke så da får.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Популярные сообщения