fredag 28. oktober 2016

P stav erfaringer

For tre år siden satt jeg inn en p - stav i armen etter anbefaling fra. Er det noen som har erfaring med p - staven Nexplanon, eller en annen? Har hørt en del vondt om Implanon, så hvis jeg skal sette inn så tenker . AnonymBruker skrev: Er ei jente jeg liker ganske så godt, men hun har vært litt fraværende i det siste.


Satte inn p - staven for fire måneder ca. Er en tålmodig og rolig sjel, men sånn helt ut av det blå kommer det en forferdelig irritasjon som ender i . Veldig greit, jeg glemte p -piller så ble en stav istedenfor. Min erfaring med p - stav er ikke god. Jeg hadde blødninger hele tiden, ingen kontroll på det. Det finnes én type på markedet: Nexplanon.


P - stav er det sikreste . P -piller kan være en årsak til blodpropp og slag blant kvinner. Bivirkningene har fått mange kvinner til å tvile på P -piller, men i mange år var det . Ine Eftestøl Journalist. Var kjempefornøyd di første månedene. Slapp å tenke på at jeg glemte å ta.


Håper du liker den videoen, gi den en thumbs up som støtte! SLIK GJØR DU DET: - I en travel hverdag er det greit å slippe å tenke på piller, sier KK. Jeg ville ha noe med lite hormoner fordi jeg plages veldig med migrene. Noen her som har erfaring med p - stav ? Vi anbefaler p - stav og spiraler til de fleste jenter. Det kan virke veldig befriende - du slipper å huske på prevensjon selv, og de har størst . Så i fjor sommer satte jeg inn en p - stav , hovedsakelig for å få mindre mens.


I starten var menstruasjonen uregelmessig, slik som den vanligvis blir når man . Jeg vet at det varierer på folk hvordan . Hormonspiral, p - stav og p-sprøyte er enkelt sagt minipille i spiral, stav . Den forebygger graviditet på samme måte som p-piller. Kvalifiserte jordmødre med lang erfaring. En p - stav er et implantat som settes like under huden i armen og frigir hormoner som forhindrer svangerskap. Effekten varer i 3-år, avhengig . P-pille uten østrogen er, i motsetning til tradisjonell minipille, like sikker.


Hun forteller at p - staven kan være en perfekt prevensjon for mange, . Likevel bruker flertallet av norske kvinner p-piller. Jeg byttet og slik fungerer egentlig p - staven. Loette, Microgynon og Oralcon er de p-pillene som Statens legemiddelverk anbefaler. Anonymforum - Skravle - Foreldreforum By AnonymBruker, January in Seksualitet. Vår erfaring er at det ikke er noen kvalitetsforskjell på hvem av oss som.


Unge kvinner har dårlig erfaring med hormonbasert prevensjon. P-piller gir stort sett regelmessige og forholdsvis små blødninger. Gjør man det, er sjansen stor for at det blir tilfelle også ved p - staven , og da kan man vurdere . Råd: Tidligere ble du som regel anbefalt p-piller av legen og.


Nå derimot satses det på mer langvarig prevensjon som p - stav og spiral.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Популярные сообщения