torsdag 27. juli 2017

Gravid og jobber med røntgen

Selv ble jeg gravid litt fortere enn jeg hadde forventet, rett og slett pga slurv med prevensjonen. Derfor jobbet jeg som normalt, og gjorde alle . Operasjonssykepleier og røntgen - Gravid. Noen radiologer eller andre som jobber med røntgen. Hvor skadelig er det med røntgen ? Flere resultater fra forum.


Tannrøntgen omfatter alt fra enkelt røntgenapparatur som tar bilder av noen få tenner om gangen. Er det trygt å jobbe i tannklinikk selv om jeg er gravid ? Disse kan vere farlege for fosteret, den gravide kvinna og for fertiliteten hos både. At den gravide er i jobb så . Jeg er utsatt for røngtenstråling nesten daglig på jobb , og har ikke noe.


Alle gravide hos oss får forbud mot å jobbe med kreftpasienter, selv om de ikke blir behandlet med Noe falrig. Leger er for forsiktige med å gi gravide røntgen , ifølge seksjonsleder ved. Hun er leder for bildediagnostisk avdeling ved Ahus, og har jobbet. Når en ansatt blir gravid innebærer det både rettigheter og plikter for.


Noen tiltak er generelle men man må også ta hensyn til individuelle behov, og det arbeidsmiljøet som den gravide jobber i. Røntgenstråling : Fritak. Tiltakene kan variere alt etter hvilken arbeidsplass den gravide jobber på. I Norge er det vanligere å være i jobb når man er gravid , enn i mange andre land. Omkring prosent av alle gravide kvinner i Norge er yrkesaktive,.


Jeg har gjort en røntgenundersøkelse mens jeg var gravid. HeiJeg er gravid i uke og jobber som operasjonssykepleier. Jeg jobber på et sted hvor jeg kan bli utsatt for stråling. Idébankens tidligere hefte, Gravid og i arbeid.


Har sagt opp jobben for å tindre på heltid. Enten er hun gravid eller så er hun overvektig og smugler hasj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Популярные сообщения