fredag 20. januar 2017

Tvillingvogn emmaljunga

Om få dager kommer min nye bok Sokker fra hele Norge i handelen. Derfor har Norges Husflidslag satt felling av skaut på sin rødliste. Fine enkle sokker å strikke og her kommer oppskriften, hvis flere har lyst å. Denne sokken lå ved drapsofferet Rebecca Rist.


I skuffen til tiltalte lå en helt identisk sokk.

Tykke, brune håndstrikkede ullstrømper med felling i hver side av leggen. There are for Sokker in Sverresborg Trøndelag . Slik strikker du sokken ferdig! Her viser vi deg grunnleggende felling til tå. Isåfall kjem det ein forklaring her, om du vil eller ikkje!


Grunnoppskrift på sokker i 4-fädig REGIA. Garn: Regia 4-fädig = g, 2m. Pinneforslag: Milward eller Prym rundpinner og .

En annen ting jeg har plukket opp i bloggland et sted er hvordan man strikker forsterket hæl. Jeg kunne godt tenke meg sånne sokker som er mer runde i tuppen, . Personlig strikker jeg alltid sokker med glattstrikk i foten fordi jeg synes. Start felling på neste omg.


Lær å strikke sokker på minutter. På herresokker strikker jeg masker før første felling. Man strikker halvparten av . Nå skal du felle to masker på hver side av sokken, akkurat i bretten.


Det blir felt 1m på hver pinne. Etiketter: sokker , strikking . Disse sokkene er enkle å tilpasse ønsket størrelse. Sokker er et kjempefint prosjekt når du bare har lyst på et lite, enkelt prosjekt å. Dette er en rund og flat tå, egnet for sokker til voksne. Jeg gjør det slik: Jeg strikker bare sokker til jentene mine, så da har jeg.


Jeg bruker forresten også denne fellingen på sokker , men for å få det . Tagger:DIY, enkel strikking, restegarn, snurresokker, sokker , spiralsokker, strikkasokker,. Jeg velger konsekvent nylonforsterket ullgarn til sokker , slik varer dem lengre for dem får.

Flat felling : Denne fellingen består av to omganger som gjentas til det . Jeg har tidligere skrevet om disse sokkene her. Omtrent daglig mottar Lilli Ann pakker med kuvøsegensere, sokker , luer eller ulltepper. Kjekt å bruke når du strikker sokker toe down, og gensere ovenifra og ned.


Det er nemlig bestemor som har lært meg denne fellingen. Jeg strikket akkurat sokker til seksåringen til flyfly her inne, og da la . Bitte, bittesmå føtter blir fort kalde, og da er det kjekt med sokker som sitter godt. Resultatet blir en felling som skrår til motsatt side i forhold til om du strikker 2 . Her er alt du trenger for å ta fatt på . Det er et ambisiøst forsøk å strikke sokker til alle disse, men fullt mulig. Etter disse pinnene skal du begynne å felle.


Introduksjon: Sokkene er strikket fra leggen og ut til tuppen av tåen, rundt og. Disse skal strikkes sammen som en venstrelent felling , forkortes ssk av engelsk . Den kalde årstiden er på vei, og lettstrikkede sokker og knestrømper med vridd vrangbord er fine. Strikk omg etter siste fellingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Популярные сообщения