torsdag 28. april 2016

Kirurgisk abort erfaringer

Mange leger i Oslo vil antageligvis få dere til å foreta en medisinsk abort , men etter min erfaring med kirurgisk anbefaler jeg dere å velge det i . Jeg sitter og bekymrer meg helt dårlig av det, fikk det i går og føler . Jeg ble i alle anbefalt kirurgisk abort på sykehuset da jeg skulle ta abort, . Kirurgisk abort , noen som har erfaring ? Graviditet, spedbarn og. Flere resultater fra forum. Ville gjøre det kvinner er mest redd for, og vise dem at det ikke er. Emily (25) filmet sin egen abort.


Snart innså hun at hun ville bruke sin egen erfaring til hjelp og informasjon for andre. Abortpille, kirurgisk abort med full narkose, eller kirurgisk abort hvor du er våken under inngrepet. Hun forklarer at det er to måter å ta abort på, medisinsk og kirurgisk.


Den medisinske er den mest vanlige. Denne kan utføres på sykehuset eller . Var inne på sykehuset igår for kirurgisk abort , valgte det foran medisinsk fordi jeg rett og slett ikke ville være bevisst det som skjedde. Her er et forsøk på å gjøre abort litt enklere å forstå. Sv:medisinsk eller kirurgisk a. DET var sinnskt vondt, . Ved kirurgisk abort blir det gjort en utskraping fra livmora.


Inngrepet kan gjøres fram til svangerskapsuke 1 regnet fra siste menstruasjons første dag. I Norge har kvinner lovfestet rett til selvbestemt abort innen utgangen av 12. Senere i svangerskapet må søknaden behandles av . Nå foreligger de første resultatene basert på det første årets erfaring med. Kunnskapsbasert fagprosedyre om spontant, medisinsk og kirurgisk.


Medikamentell abort - de første norske erfaringene. I am sorry if you feel offended by any content that can be . Det er først når hun blir lagt i narkose og gjennomgår en fullstendig kirurgisk abort at Tuva blir frisk. Det har da gått én måned fra første gang . Trist å høre om din erfaring og håper at det jeg slipper å oppleve det . Medisinsk abort er i dag den vanligste abortmetoden.


Du kan selv ringe ditt nærmeste sykehus og bestille time til abort. Det finnes to typer abort , medisinsk og kirurgisk. Rutine har vært kirurgisk vakuumaspirasjon, vanligvis under generell anestesi.


I Noreg har kvinner lovfesta rett til sjølvbestemt abort innan utgangen av 12. Håndbok for abortnemndarbeid. Selvbestemt abort gjennomført medikamentelt eller kirurgisk. Informasjon til deg som vurderer abort (helsenorge.no). Jeg vil anbefale deg å fortelle legen hvorfor du ønsker kirurgisk abort.


Det er ikke slik at alle må ta medisinsk abort. Legen skal ta individuelle hensyn. Han har kun gode erfaringer med preparatet, og mener motstanden.


Det er mer sannsynlig å få infeksjoner ved kirurgisk abort enn ved . I tillegg har det vært vanlig praksis mange steder å vente til graviditeten har vært minst 6-uker før man har utført kirurgisk abort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Популярные сообщения